התמודדות עם לחץ מחוץ לעולם הספורט


קרה לכם פעם בזמן מבחן שלא הצלחתם להתרכז? או שאולי לא הצלחתם למצוא את המילים הנכונות בזמן הצגת הפרזנטציה או ריאיון עבודה? המשותף לדוגמאות הללו שברגעים הללו מעריכים אותנו, והלחץ עלול לפגוע בביצועים שלנו. זה יכול לבוא לידי ביטוי בתגובות פיזיולוגיות וקוגניטיביות כמו עלייה בדופק הלב, הזעה מוגברת, פרפרים בבטן, דיבור עצמי שלילי, ירידה ביכולת הריכוז ובביטחון העצמי ועוד.

מתי תגובת הלחץ תהיה שלילית ותפגע בביצוע? כאשר אנחנו מרגישים כי המשאבים והיכולות שיש לנו אינן מספיקות כדי להצליח באירוע החשוב שלפנינו. אומנם כל הביצועים שדורשים מאיתנו להראות ביצוע שיא בזמן לחץ לא מהווים סכנת חיים, אך יש להם השלכות לדרך בה אנחנו ואחרים תופסים אותנו.

למה זה קורה? תגובת לחץ היא מנגנון הישרדות שנועד לשמור עלינו במקרים של סכנה ועוזר לנו להתמודד עם אתגרים. בזמן לחץ משתחרר חומר שנקרא אדרנלין שגורם ללב שלנו לדפוק מהר יותר ולייצר יותר דם שמופנה לידיים ורגליים שלנו- כל הגוף מגוייס למשימה. הלחץ הוא כפתור הטורבו של הגוף שלנו- הוא מסייע לנו לרוץ מהר יותר, להילחם, להיות ממוקדים, ולהתעייף פחות. 

כלומר, אנחנו נרצה ללמוד כיצד לווסת את הלחץ ולא להעלים אותו- ובדרך הזו ניתן לשפר ביצועים! זאת בעזרת רכישה של טכניקות מתאימות ופיתוח מודעות לחוזקות שלנו. כך נוכל לייצר תגובת לחץ חיובית. 

למי זה מתאים? כל מי שנדרש בעבודתו להציג את היכולת הטובה ביותר בזמן אמת. רקדנים, שחקנים, דיבור מול קהל, רופאים, שחקני קולנוע, אנשי כוחות הביטחון, התמודדות עם חרדת מבחנים.


אשמח לקחת חלק בדרך שלכם!

מוזמנים ליצור קשר