כמה מילים על גמישות מחשבתית, Reframing (מסגור מחדש) ואיך ניתן להשתמש בזה בספורט?


קרה לכם פעם שהייתם מקובעים על מחשבה מסוימת ולא הצלחתם לראות את המציאות בדרך אחרת? כספורטאית, קרה לי לא פעם לפני ובמהלך התחרות שלא הצלחתי לשנות את האופן שבו הסתכלתי על המצב: היריב משחק חזק ואין לי סיכוי, האולם מחליק, השופט לא נייטרלי, הגומיות (הציוד איתו משחקים טניסאי שולחן) כבר שחוקות, ועוד ועוד. ובספורט כמו בחיים, היכולת שלנו להסתכל על מציאות אחת מנקודות מבט שונות היא כוח משמעותי.

דרך החוויות הללו והעבודה עם אשת מקצוע, אימצתי לי דרך התמודדות שהייתי רוצה לשתף אתכם:

  • לשים סימן שאלה- תטילו ספק בעובדה. למשל, במקום לחשוב "היריבה לא מחטיאה כדור, אין לי את הכלים לנצח אותה", שימו סימן שאלה. האם היא באמת לא מחטיאה כדור? האם באמת אין לי סיכוי נגדה היום?
  • תנו אפשרויות נוספות לאירוע- תרחיבו את נקודת המבט. אולי היא משחקת כל כך טוב בגלל שאני גורמת לזה? אולי אם אשנה קצב, מהירות או סרבים, זה ישפיע על היכולת שלה?
  • לעשות switch- התהליך מוביל לשינוי גישה: ממצב  פאסיבי של רפיון ידיים למצב אקטיבי של פייטר.

היכולת שלנו להסתכל מחדש על האירוע מזווית אחרת, נקראת Reframing (מסגור מחדש). כאשר אנחנו משנים את ההתייחסות שלנו לאירוע, אנחנו מגיבים ופועלים אחרת באירוע עצמו. אני חושבת שברגע שמטילים ספק באותה מחשבה שלילית ומרחיבים את נקודת המבט, זה מגביר לנו את תחושת השליטה והביטחון, ובעיקר מוביל לשינוי גישה  מ state of mind של כישלון\חוסר יכולת ל state of mind של ווינר\ מתעלה על עצמי. האופן בו נפרש את המצב, ומה שנגיד לעצמנו- ישפיעו על המציאות, בדיוק כמו בסרטון

.https://youtu.be/qChvs35jFL4

מקווה שלקחתם משהו לדרך שלכם:)